سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای تهران ، جستجو در مزههای اصیل پایتخت

غذا در هر شهر بخشی از هویت و فرهنگ آن را تشکیل می‌دهد. می‌توانیم با عطر و طعم هر غذا به خطه‌ای از ایران سفر کنیم و لذت حضور در آن شهر را درک کنیم. تهران پایتخت زیبا و محبوب ایران است که شاید در نگاه اول تصور کنیم غذای اصیلی ندارد. اما از دل کوچه پس کوچه‌های تهران قدیم، عطر غذاهای بی نظیر و قدیمی پایتخت را می‌توانید استشمام کنید. مجله گردشگری سفرزون در این مطلب قدیمی‌ترین غذاهای تهران را به شما معرفی می‌کند.

اصیل‌ترین طعم‌های غذاهای تهران

غذاهای تهران می‌تواند شما را به دهه‌های گذشته پرتاب کند. به سفره‌های مادربزرگ‌های تهرانی با غذاهای خوش طعم و عطر و دلپذیر . اگر اهل تهران هستید نام این غذاها در خاطرات خوب کودکی‌تان حک شده است. اما اگر با آن‌ها آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این غذاهای ساده و خوش طعم را امتحان کنید.

سر گنجشکی ، غذای فوری و خوشمزه

%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D9%86%D8%AC%D8%B4%DA%A9%DB%8C.jpg

%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D9%86%D8%AC%D8%B4%DA%A9%DB%8C2.jpg

عطر سرگنجشکی می‌تواند بهترین طعم‌ها را در ذهن شما زنده کند. غذایی ساده و خوشمزه که مانند بسیاری از غذاهای خوشمزه‌ی ایرانی برای تهیه‌ی آن از مقدار زیادی پیاز داغ و گوشت استفاده می‌شود. شکل نهایی سرگنجشکی گلوله‌های کوچک گوشت به همراه سیب زمینی نگینی است. این غذا با رنگ زیبا و وسوسه انگیزش یکی از مهم‌ترین غذاهای تهران به شمار می‌آید.

اشکنه اسفناج ، غذای روزگاران قدیم تهران

غذاهای تهراناشکنه اسفناج ، یکی از اصیل‌ترین غذاهای تهران

اسفناج یکی از محبوب‌ترین سبزی‌هایی است که هم خام و هم پخته‌ی آن ، طرفداران زیادی دارد. تهرانی‌های قدیم طعم خوش این سبزی خوش رنگ و بو را در غذاهای خود استفاده کرده‌اند. اشکنه اسفناج، غذایی تهرانی است که اگر آن را بچشید به یکی از غذاهای محبوب شما تبدیل می‌شود. این غذا ترکیبی از پیاز ، تخم مرغ ، سیب زمینی‌خرد شده، اسفناج و آب است و مانند آبگوشت سرو می‌شود. طعم غالب اسفناج در این غذا می‌تواند لذیذترین لحظات شما را بسازد.

دمپختک ، قدیمی پرطرفدار

%D8%AF%D9%85%D9%BE%D8%AE%D8%AA%DA%A92.jpg

%D8%AF%D9%85%D9%BE%D8%AE%D8%AA%DA%A9.jpg

اگر اهل تهران هم نباشید حتما آوازه‌ی این غذای زرد خوشمزه را شنیده‌اید. غذایی که در ذهن اهالی تهران تصویر سفره‌ی ناهار جمعه را تداعی می‌کند. دمپختک یکی از قدیمی‌ترین غذاهای تهران است که لپه باقالی زرد ، برنج ، زعفران و زردچوبه مواد آن را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید طعم بهشتی این غذا را کامل کنید ادامه مطلب...