سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرقبه مشهد ، گشت و گذار در ییلاق دشت توس

مشهد یکی از شهرهایی است که سفر به آن برای هر نوع سلیقه‌ای تازگی دارد. دلیل این جذابیت آن است که علاوه‌بر اینکه شهری زیارتی به حساب می‌آید انواع سیاحت و تفریح و گشت و گذار را می‌توانید در آن داشته باشید. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این منطقه طرقبه مشهد است. جایی که به دلیل طبیعت منحصر به فرد و زیبایش امروزه یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای گردشگران است. این منطقه اگرچه خارج از شهر مشهد به حساب می‌آید اما پیشنهاد می‌کنیم هرگز دیدن آن را از دست ندهید. در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون با این ییلاق زیبای کوهستانی بیشتر آشنا می‌شویم.

طرقبه مشهد ، معبری با چشم انداز بی‌نظیر

طرقبه مشهد

طرقبه شهری در 18 کیلومتری مشهد است که از زمان‌های قدیم تا امروز مهم و پر رفت و آمد بوده. این منطقه در بین دره‌های سرسبز کوه بیناود قرار گرفته و طبیعت آن می‌تواند در هر فصلی از سال شما را شگفت زده کند.

چرا طرقبه؟

نام طرقبه مشهد با داستان‌های تاریخی زیادی پیوند خورده است. معروف‌ترین این روایت‌ها آن است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه، رفت و آمد به سختی از میان کوه‌ها صورت می‌گرفت. اما طرقبه محلی بود که عابران سعی می‌کردند مسیرشان را از آنجا انتخاب کنند. زیرا هم هموارتر از دیگر معبرها بود و هم جایی برای استراحت مسافران داشت. این منطقه کم کم به طرق به ، به معنی بهترین راه معروف شد. البته روایت دیگر می‌گوید که نام این منطقه از ریشه‌ی ترغبذ که به معنی آبادی بزرگ و زیبا است ، برداشته شده.

دیدار با بهشت کوچک مشهد

برای تصور طبیعت بکر طرقبه مشهد همین بس که این منطقه از غرب توسط کوه بینالود و از شرق به وسیله کوه تخته رستم در برگرفته شده است. به همین دلیل منطقه‌ای هموار ، سرسبز و با آب و هوایی مساعد به وسعت 1600 کیلومتر مربع را به وجود آورده است. طرقبه امروزه به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که مهم‌ترین آن‌ها حصار گلستان ، طرقدر، عنبران، کنگ، نغندر و جاغرق، طرق، زشک، ابرده و دریاچه زیبای چالیدره هستند.

جاذبه های دیدنی طرقبه مشهد

طرقبه مشهد

حتی اگر نام طرقبه را به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم مشهد شنیده باشید ، تصور شما از آن منطقه ای طبیعی است که برای یک پیک نیک نیمروزی باید سری هم به آن زد. اما طرقبه می‌تواند تصویر دیگری را در خاطرات شما حک کند. تنها اگر جاهای دیدنی آن را بشناسید.

تفریح لوکس در باغسرای دهکده آبی ویلاشهر

تنها با فاصله‌ای حدود ده دقیقه از منطقه‌ی زیبای طرقبه، مجتمع تفریحی لوکس و زیبایی در مقابل شما قرار می‌گیرد. این مجتمع در منطقه‌ی ویلاشهر قرار گرفته و امکاناتی مانند رستوران‌های با کیفیت ، کافه ، فضای سبز و آلاچیق را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. دورتا دور فضای سبز باغ را دریاچه‌ای احاطه کرده است و به همین دلیل نام دهکده آبی را بر آن گذاشته‌اند. شما می‌توانید هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر ادامه مطلب...